FAQ

Q: Ik heb mijn reis via de website geboekt, wanneer krijg ik mijn factuur en tickets thuis gestuurd?

A: Je krijgt automatisch al de documenten via e-mail; zowel de factuur als de tickets. Wil je toch de factuur en tickets per post ontvangen, dan betaal je hiervoor een supplement van €15. Dit kun je tijdens de boeking aangeven.


Q: Ik heb een annuleringsverzekering genomen, kan ik nu mijn reis kosteloos annuleren wanneer ik maar wil?

A: De hoofdboeker kan op ieder moment de vakantie annuleren via Mijn Skikot. Je krijgt dan direct de annuleringskosten te zien. Lukt het annuleren via Mijn Skikot niet? Vul dat het annuleringsformulier in. Wanneer je een deel van jouw vakantie wilt annuleren kun je het annuleringsformulier invullen. Om de gemaakte kosten te recupereren van de verzekering, moet de verzekering akkoord gaan met de reden van annulatie. Deze kun je terug vinden in de verzekeringspolis. Niet Skikot, maar de verzekering betaalt je reis al dan niet terug. Meer info over verzekeringen vind je hier.


Q: Ik heb mijn voorschot nog niet betaald, kan ik nu mijn reis kosteloos annuleren?

A: Neen, dit klopt niet! Het niet tijdig betalen van het voorschot wordt niet beschouwd als annulatie. Je hebt immers een reservatie gemaakt, welke je alleen kunt annuleren met kosten.


Q: Is Skikot enkel voor studenten?

A: Zeker NIET! Skikot is dan wel ontstaan vanuit het studentenmilieu, maar intussen zijn de studenten van toen reeds hardwerkende mensen geworden die hun skivakantie graag nog eens in die vrijblijvende sfeer wensen te beleven. Bepaalde weken, zoals de eerste week van februari (week 7, lesvrije week) zijn er veel studenten mee. De rest van het seizoen zijn het overwegend 18 tot 35 jarigen die met ons meereizen. Ben je evenwel ouder maar nog jong van geest dan ben je meer dan welkom. Ben je nog jonger dan mag ook jij mits toestemming van uw ouders met ons meereizen. Het moet evenwel duidelijk zijn dat wij niet als “babysitters” permanent over je zullen waken.


Q: Ben je verplicht om deel te nemen aan de Skikot activiteiten?

A: Natuurlijk niet! Onze activiteiten worden natuurlijk wel door veel mensen ervaren als een serieuze meerwaarde voor hun skivakantie. Toch zijn er ook tal van mensen die met ons meegaan omwille van de aantrekkelijke prijs, de praktische organisatie bij vertrek en aankomst en de mogelijkheid om steeds 8 dagen op de sneeuw te staan.


Q: Ik wil inschrijven en betalen vanuit Nederland, is dit een probleem?

A: Helemaal niet! Op de site www.skikot.be vind je alle nodige info terug wat betreft beschikbaarheid, vertrekplaats,... Je kunt gemakkelijk uw reis online reserveren. Voor betaling vanuit Nederland, gebruik de volgende internationale betalingsgegevens: IBAN = BE55 733-0384037-44, BIC-code: KREDBEBB.


Q: Hoe kan ik weten of mijn betaling in orde is en hoeveel ik nog moet betalen?

A: Je kan op elk moment via de site winter.skikot.be inloggen om na te kijken wat je reeds betaald hebt en hoeveel je nog moet betalen. Hou er rekening mee dat als je een storting doet er ongeveer één week moet gewacht worden alvorens dit bedrag bij ons terecht komt en zichtbaar is op de website. Bij last-minute betalingen adviseren wij je een betalingsbewijs te mailen naar info@skikot.be of te faxen naar 03/259.09.19.


Q: Hoe kan ik betalen?

A: Boek je een vakantie bij Skikot dan kan je voor de betaling kiezen uit één van deze veilige betaalmiddelen:

Visa
Betaling met je Visa kredietkaart; houd je kaart bij de hand zodat je dadelijk kaartnummer, vervaldag en verificatiecode kan ingeven. De beveiligingssoftware van Ogone staat in voor een veilige betaling.

Mastercard
Betaling met uw Mastercard, houd je kaart bij de hand zodat je dadelijk kaartnummer, vervaldag en verificatiecode kan ingeven. De beveiligingssoftware van Ogone staat in voor een veilige betaling.

KBC/CBC online
Enkel voor KBC klanten die het KBC Online hebben geactiveerd. Als je deze optie kiest kom je automatisch in het KBC betaalpakket terecht, betalen kan je op je vertrouwde manier. De beveiligingssoftware van KBC staat in voor een veilige betaling.

ING Homepay
Enkel voor ING klanten die ING Homepay hebben geactiveerd. Als je deze optie kiest kom je automatisch in het ING betaalpakket terecht. Houd je ING-bankrekeningnummer bij de hand, alsook je digipass.
Om skikot.be goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met het plaatsen van cookies. Wijzig cookie instellingen